Verslag van DO 26/11/2009titel
subtitelHurghada - Egypte

Ik ga op reis en ik neem mee ....
Veel papier en stylo’s want, ...
We vertrekken straks naar een lekker warm land,
En daar wordt een heel verslag over geschreven,
Zodat jullie onze avonturen een beetje mee kunnen beleven.
Een paar weken tevoren...
Aha, een bericht op de heel gebruiksvriendelijke website van Oever, een reis naar Egypte – Hurghada. Mmm, ziet er wel goed uit maar wat zal ik doen, ga ik mee of toch maar niet? Ik ben nog niet zo lang lid, maar iedereen zegt dat alle uitstappen, weekendjes en reizen met Oever altijd heel leuk zijn. Ben nog nooit meegeweest. Allez, vooruit, inschrijven maar. En reizen in groep is nog altijd leuker dan alleen (hoop ik toch, waar ben ik aan begonnen?)
Vrijdag 6 november – Samenkomst vakantiegangers
We komen samen om de nodige afspraken te maken en alles te overlopen. Weer moet ik mezelf moed inspreken, hoe zal dat verlopen? Ben nog nooit naar praatavonden in Brasschaat geweest, nu moet ik wel. Maar het valt weeral heel goed mee. Niet iedereen is komen opdagen, maar wie er wel is, ziet er wel sympathiek uit. Of dat ook echt zo is, zal de toekomst uitwijzen.
Woensdag 25 november
Verlof genomen om in te pakken en de laatste regelingen te treffen, en als er nog tijd overschiet om al wat zenuwachtig te beginnen worden. Ook gebeld met de taximaatschappij om het ophaaluur te bevestigen en ja hoor, om 3u ’s nachts zal de taxi voor mijn deur staan.
Donderdag 26 november, 00:05u
Ben alvast aan mijn verslag begonnen, nog een kleine 3 uurtjes en de taxi komt. Ik denk niet dat ik nog kan slapen, anders knikkebol ik nog wel efkes in de zetel. Zal voor alle zekerheid toch de GSM maar laten aflopen, je weet maar nooit...
2:30u: GSM loopt af, heb toch nog 1,5 uurtje geslapen. Om 2:45u sta ik aan de voordeur; ik woon in een kleine appartementsblok en als de chauffeur moet aanbellen, is iedereen wakker, en dat is niet de bedoeling.
2:50u: De chauffeur is daar, joepie de reis kan beginnen!
Nu de andere reizigers ophalen, eerst naar Schilde, dan naar Schoten, dan enkele adressen in Deurne; de laatste passagier stapt in om 4:50u. Nu met een vol busje naar de luchthaven; ons avontuur is gestart. Alles verloopt heel vlot tot we in het vliegtuig zitten. Eerste oproep: vertrek met 30 min. uitgesteld wegens te veel luchtverkeer in Hurghada. Tweede oproep: nog eens 40 min. extra vertraging; zelfde reden. Rond 8:40u stijgen we dan eindelijk op (ipv 7:20u).
Na een rustige en veilige vlucht landen we in Hurghada, maar ook daar moeten we nog een 20-tal minuutjes geduld hebben voor we mogen landen, weeral vanwege het drukke vliegverkeer.
Op de luchthaven was het een drukte van jewelste met het Visum, de bus vinden, maar afijn, eindelijk komen we aan in ons hotel. Een prachtig hotel. Iedereen heeft mooie, grote kamers, alleen het douche-kabinetje is aan de kleine kant, je kan er juist keren en draaien, maar ach, meer moet dat niet zijn en er komt voldoende water uit de kraan en het is nog lekker warm ook (behalve bij Luc).
Vrijdag 27 november
Om 10u hebben we een infosessie met onze tour-gastheer Sven met alle nodige plaatselijke weetjes, uitleg over de mogelijke uitstappen enz. Daarna heerlijk zonnebaden aan zee. Wat een leven! ’s Avonds hebben we afspraak aan de receptie om gezamenlijk te aperitieven en te avondmalen. De omgeving is heel mooi met een zeer brede winkel-wandelpromade met gezellige verlichting. Aan de overkant van de straat staat een hotel van dezelfde keten waar onze all-in ook geldig is. Hier gaan de animatieprogramma’s door en gaan we ter afwisseling ook al eens eten of drinken.
De volgende dagen ...
Inmiddels weten we zo een beetje hoe het reilt en zeilt in het hotel en vinden we al goed onze weg. Het beste moment om aan zee te liggen, is van 8u tot ±15:30u. Carry neemt de taak op zich om in alle vroegte al genoeg zetels te reserveren met handdoeken en allerlei zaken, zodat we gezellig in groep kunnen bakken en braden, of lezen, of babbelen zonder ophouden, of luisteren, of lachen en zwansen, ... Ook elkaars rug insmeren en masseren wordt in dank aanvaard.
Op zondag gaat er een deel van de groep op excursie naar de Sahara. Nadien wordt er enthousiast verteld dat het zeker de moeite waard is geweest. En op maandag staat er een snorkelexcursie op de agenda, die ook weer heel goed is. En zo vliegen de dagen weer veel te vlug voorbij.
Donderdag 3 december - Terugreis
Spijtig, maar aan alle mooie liedjes komt een einde, dus ook aan deze vakantie. Om 10:30u worden we met de bus opgehaald aan het hotel en rijden we naar de Luchthaven, waar het alweer een drukte van jewelste is en ons geduld danig op de proef wordt gesteld. Met 40 min. vertraging stijgen we op richting Brussel waar de taxi wacht om ons naar huis te brengen.
Bedankt
Aan de medereizigers Annemie, Carry, Denise, Dirk, Fernand, Jean, Lieven, Luc, Lut, Nathalie, Raymond, Vic en Wendy voor een aangename week vakantie; voor het ons aan het lachen brengen, voor de serieuze gesprekken, voor de vriendschap. Het is inderdaad echt heel goed meegevallen en ik ga zeker nog mee op reis. Het is een toffe, aangename groep. Hoewel we allemaal verschillende karakters zijn, is het heel aangenaam en boeiend te ervaren dat iedereen bezorgd is om iedereen en er ook voor zorgt dat niemand alleen achterblijft, terwijl er ook genoeg ruimte is om te doen wat je zelf wilt.
Bedankt en wie weet ... tot een volgende keer,